W Malborku wolontariusze Fundacji Santander zrealizowali akcję, która miała na celu wprowadzenie najmłodszych w świat finansów. Dzięki ich zaangażowaniu oraz ciekawej formie zajęć, przedszkolaki z lokalnych placówek miały możliwość poznać podstawowe pojęcia związane z ekonomią.
Dzieci zapoznały się z różnymi rodzajami pieniędzy oraz zadaniami, jakie oferuje Bank. Przez przykłady i proste ćwiczenia, mali uczestnicy nauczyli się, jak działa wymiana barterowa oraz jak korzystać z usług finansowych.
Jednym z kluczowych punktów programu było wyjaśnienie różnicy między oszczędzaniem a zarabianiem. Dzieci miały okazję dowiedzieć się, jak ważne jest gromadzenie środków finansowych oraz jak można zwiększać swoje oszczędności poprzez podejmowanie pracy.
W trakcie zajęć, przedszkolaki miały okazję obejrzeć specjalnie przygotowane filmiki. Dzięki wizualnej formie prezentacji, dzieci miały łatwiejszy dostęp do informacji i mogły lepiej zrozumieć złożone zagadnienia.
Kolejnym elementem akcji były zabawy grupowe, które podsumowywały zdobytą wiedzę. Dzieci miały możliwość działać razem, wymieniając się pomysłami i rozwiązując różnego rodzaju zadania. To nie tylko umożliwiło utrwalenie informacji, ale także rozwijało umiejętności pracy zespołowej i współpracy.
Warto podkreślić zaangażowanie wolontariuszy, którzy poświęcili swój czas i wiedzę, aby wprowadzić dzieci w tajniki edukacji finansowej. Ich entuzjazm i chęć dzielenia się wiedzą sprawiły, że zajęcia wniosły dużą wartość edukacyjną, ale również były świetną zabawą.
Ta i inne tego typu inicjatywy pokazują, jak ważna jest edukacja finansowa dla najmłodszych. Wprowadzanie dzieci w świat pieniędzy i pojęć związanych z ekonomią od najwcześniejszych lat ma ogromne znaczenie dla ich przyszłego życia. Dzięki takim działaniom, dzieci zyskują podstawową wiedzę i umiejętności, które będą przydatne w dorosłym życiu, pomagając im podejmować mądre decyzje finansowe i budować stabilną przyszłość.
Wszystkim wolontariuszom i organizatorom tej inicjatywy należą się ogromne podziękowania za ich zaangażowanie i starania w proces kształcenia najmłodszych.