21 września, nasi Wolontariusze z Santander Bank Polska przeprowadzili fantastyczną akcję w rejonie objętym powodzią. W obliczu katastrofalnych skutków powodzi, które dotknęły wiele regionów, wolontariusze stanęli na wysokości zadania, oferując swoją pomoc potrzebującym.
Załadunek i transport
W pomoc zaangażowanych było 60 wolontariuszy z różnych jednostek banku. Kluczowym elementem tej akcji i głównym zadaniem naszych ludzi, był załadunek aut i transport zebranych przez prywatnych darczyńców oraz lokalne organizacje darów m.in. żywności, osuszaczy, agregatów prądotwórczych i środków czystości.
Wolontariusze zorganizowali od strony logistycznej akcję załadunku. 10 osób pracowało w magazynie ładując nasze i inne auta. Pozostałe osoby przewoziły najpotrzebniejsze artykuły do osób poszkodowanych na terenie Kotliny Kłodzkiej.
Rozwożenie do domów i jednostek samorządowych
Dzięki wykorzystaniu samochodów z floty pracodawcy Wolontariusze mogli szybko i sprawnie dostarczyć pomoc do prywatnych domów oraz jednostek samorządowych. Wykorzystali 27 samochodów i od godziny 10:00 rozwozili dary z centrum Kłodzka pod wskazane adresy. Ostatnie kursy zakończyli około godziny 17:00.
To działanie pozwoliło na dotarcie do osób, które znalazły się w najtrudniejszej sytuacji, często bez dostępu do podstawowych środków do życia.
Oto jak relacjonowali wrażenia z naszej akcji wolontariusze: „Ani telewizja, ani zdjęcia nie oddadzą tego, co sami zobaczyliśmy”.
Dziękujemy
Takie wolontariaty przypominają nam o sile solidarności i empatii, które są kluczowe w obliczu kryzysów. Dziękujemy wolontariuszom za poświęcenie swojego czasu i determinację. Wasza chęć niesienia pomocy jest inspiracją dla innych.
Ze swojej strony chciałbym bardzo podziękować wszystkim za bardzo szybki odzew i włączenie się do wspólnego pomagania. Cała akcja została zorganizowana w zaledwie trzy dni robocze, a mimo tego, że pracujemy w różnych miejscach, to wszyscy działali ramię w ramię, w duchu One Team. Osobiście nie życzę nam takich akcji, bo jeśli są potrzebne to znaczy, że wydarzyło się coś złego i dramatycznego innym ludziom. Jeśli jednak mamy pomagać, to z taką ekipą ja osobiście mogę pomagać każdemu i wszędzie.
Dla mnie osobiście ma to ogromne znaczenie, tutaj mamy nasze rodziny i klientów. Tutaj byliśmy potrzebni, oddaliśmy im nasze serca. „Dziękuję” to za mało…