Projekt „nietanczjakcizagraja” organizowany przez Fundację Uniwersytetu Adama Mickiewicza/Poznański Park Naukowo-Technologiczny w ramach programu grantowego Haki na Cyberataki Fundacji Santander, realizowany był jesienią 2022 roku.
Celem kampanii było przeprowadzanie innowacyjnej kampanii społecznej, podczas której w sposób zauważalny zostały zaznaczone problemy związane z przestępstwami typu: wyłudzenia, w tym socjotechnika, manipulacja, typu; phishing, vishing, fałszywe inwestycje.
Każdy może stać się ofiarą cyberataków, dlatego poprzez kampanię „nietańczjakcizagrają”, została zwrócona uwaga na problem, który może dotyczyć każdego. Głównym założeniem było zatańczenie (około 20 sekund) w wybrany przez siebie sposób – interpretując hasło „nie tańcz jak ci zagrają” do stworzonej na potrzeby projektu muzyki. Dodatkową wartością projektu była promocja tańca i wykorzystanie go w celu zwrócenia uwagi odbiorcy.
Hasło nietańczjakcizagrają jest nawiązaniem do przysłowia, które odwołuje się bezpośrednio do tańca oraz do przekazu , by nie dać sobą manipulować.
Pomysłodawczynią i koordynatorką projektu była Natalia Gorzelańczyk, autorka pracy o dance marketingu.