Trwa ogólnopolski projekt edukacyjny „Lodówka na medal”! Wyjątkowa lekcja w ramach projektu odbyła się w Szkole Podstawowej nr 7 w Gnieźnie.

Sławomir Stróżyk Dyrektor 1 Oddziału w Gnieźnie wspólnie z Michałem Powałowskim Zastępcą Prezydenta Miasta Gniezna przeprowadzili lekcję, podczas której uczyli dzieci o ekonomicznych i ekologicznych skutkach nieodpowiedniego gospodarowania żywnością. Lekcja  to odpowiedź na problem marnowania żywności i jego zgubnego wpływu na klimat. Jej celem jest uczenie młodych pokoleń właściwych postaw i zachowań konsumenckich.

Podczas lekcji dzieci dowiedziały się, że przegapienie terminu przydatności żywności w 40% odpowiada za jego marnotrawstwo oraz że najczęściej wyrzucamy do kosza chleb, wędliny i owoce. Prowadzący wspólnie z uczniami planowali zakupy. Wspólnie ustalili, że należy je robić z listą, a przed zakupami warto sprawdzać zawartość lodówki i szafek. Dzieci wiedziały, że na zakupy należy iść najedzonym, bo jeżeli jest się głodnym, to łatwo kupić wiele niepotrzebnych produktów.

Podczas lekcji prezentowana była makieta lodówki na którą dzieci przyklejały magnesy przedstawiające produkty spożywcze. Uczyły się układać jedzenie w lodówce tak, aby długo zachowały swoją świeżość.

Dziękujemy prowadzącym lekcję,  za zasianie ziarenka wiedzy uczniom drugiej klasy szkoły podstawowej, która w wpłynie na lepszą przyszłość całego społeczeństwa.

Trwa ogólnopolski projekt edukacyjny „Lodówka na medal”! Wyjątkowa lekcja w ramach projektu odbyła się w Szkole Podstawowej nr 7 w Gnieźnie.

Sławomir Stróżyk Dyrektor 1 Oddziału w Gnieźnie wspólnie z Michałem Pawłowskim Zastępcą Prezydenta Miasta Gniezna przeprowadzili lekcję, podczas której uczyli dzieci o ekonomicznych i ekologicznych skutkach nieodpowiedniego gospodarowania żywnością. Lekcja  to odpowiedź na problem marnowania żywności i jego zgubnego wpływu na klimat. Jej celem jest uczenie młodych pokoleń właściwych postaw i zachowań konsumenckich.

Podczas lekcji dzieci dowiedziały się, że przegapienie terminu przydatności żywności w 40% odpowiada za jego marnotrawstwo oraz że najczęściej wyrzucamy do kosza chleb, wędliny i owoce. Prowadzący wspólnie z uczniami planowali zakupy. Wspólnie ustalili, że należy je robić z listą, a przed zakupami warto sprawdzać zawartość lodówki i szafek. Dzieci wiedziały, że na zakupy należy iść najedzonym, bo jeżeli jest się głodnym, to łatwo kupić wiele niepotrzebnych produktów.

Podczas lekcji prezentowana była makieta lodówki na którą dzieci przyklejały magnesy przedstawiające produkty spożywcze. Uczyły się układać jedzenie w lodówce tak, aby długo zachowały swoją świeżość.

Dziękujemy prowadzącym lekcję,  za zasianie ziarenka wiedzy uczniom drugiej klasy szkoły podstawowej, która w wpłynie na lepszą przyszłość całego społeczeństwa.